Tidligere projekter

Så er vores første opgave om SaaS færdig. Opgaven har fået titlen “Software as a Service – Strategiske overvejelser i et kundeperspektiv”. Hent den her: Software as a Service – Strategiske overvejelser i et kundeperspektiv.

Gennem vores uddannelsesforløb på ITU, har vi desuden skrevet en del andre opgaver, der mere eller mindre er relevate for vores kommende speciale. Vi har valgt også at lægge et udvalg af disse online, hvis nogen skulle været interesseret.


3 kommentarer to “Tidligere projekter”

  1. […] Se projektet (i fuld form), og andre relevante projekter vi har udarbejdet på ITU på vores side “Opgaver” […]

  2. […] Applikationer i skyen Applikationer i skyen er hvad de fleste kender som Gmail, hotmail, wordpress, Google-docs, søgemaskiner osv. Virksomheder tilbyder en applikation via internettet, som mange brugere kan tilmelde sig og bruge samtidig. Det er samme service, samme kode og (måske) samme server applikationen kører på. Det smarte er, at man som bruger af applikationen oplever den som unik, enkeltstående og tilpasset den opsætning man ønsker. Man behøver ikke bekymre sig om hvor dataene ligger, hvordan de opbevares og hvem der vedligeholder applikationen. Det ligger bare et sted i “skyen”. Man kan altid logge ind, uanset hvor man er på internettet. I et mere forretningsorienteret perspektiv kalder man det Software as a Service, hvilket i øvrigt er hvad vi har behandlet i projektet “Software as a service – i et strategiske kundeperspektiv“. […]

  3. […] “Value Creation in e-business” en opgave af en projektgruppe på ITU (deres blog: https://saasninjas.wordpress.com/), som går på at undersøge/bekræfte hvor og hvordan værdiskabelsen i Web 2.0 forretningsmodeller foregår. Den giver rigtig mange gode begrundelser for hvorfor Web 2.0 er som den er i dag. Og også med vigtig baggrundsdata fra tidligere afhandlinger og undersøgelser foretaget i .com bølgen i 2000 og lige efter. Den nævner nogle specielle begreber omkring “lock-in” og “lock-on”, som er helt vildt vigtige i forhold til den forskel fra år 2000 e-business, hvor man søgte “lock-in” metode overfor brugerne, at de skulle låses inde i vores univers, til hvor vi i dag skal låse dem fast “lock-on” og ikke inde “lock-in” i vores univers. Brugerne har fået en sådan magt i de sociale netværk at virksomhederne skal vænne sig til at lade dem have magten og rette sig ind, hvis der opstår uoverenstemmelser. Det giver genlyd efter manges mening og overbevisning så det i Web 2.0 nettet vil sprede sig på Facebook, Twitter, Blogs osv: “At en kunde fik sine penge igen og kunne beholde varen som undskyldning for besværet”. […]

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: